Zo gaan wij om met corona
In deze post willen we jullie laten weten hoe wij als praktijk met het coronavirus COVID-19 omgaan en wat we van jullie aan medewerking vragen. Heb je nog vragen na het lezen van dit artikel?
Bel ons op 020 – 496 31 31.
Ons motto is: alle afspraken kunnen doorgaan zolang we dat verantwoord kunnen doen! Op dit moment denken we dat dat lukt met onderstaande maatregelen:
Wat vragen we van jullie:
- Kom alleen naar onze praktijk als je volledig klachtenvrij bent en neem de hygiënemaatregelen van het RIVM in acht.
- Kom op tijd! Dit betekent niet te laat, maar óók niet te vroeg. Als iedereen netjes op tijd komt, voorkomen we dat er drukte ontstaat door wachtende mensen.
- We verzoeken jullie met zo min mogelijk personen naar je afspraak te komen: 1 persoon per afspraak. Dat betekent dat we jullie vragen om kinderen, partner etc thuis te laten. Bel ons even als dat voor jullie problemen oplevert.
- Bewaar afstand (1,5 meter) tot andere klanten en ons personeel. Om dit te vergemakkelijken zal de assistente je huisdier vasthouden op de behandeltafel, terwijl jij op een stoel in de spreekkamer plaatsneemt. Dit geldt ook voor dieren die we onder narcose gaan brengen. Voorzie je problemen? Bel ons dan even!
- We hebben maar een kleine wachtkamer die we nu liever niet te vol willen zien. Kijk daarom bij aankomst even of er al iemand in de wachtkamer zit. Zo ja, wacht dan even buiten of in de auto tot er ruimte vrij komt.
- Ook onze hondenopname is niet groot. Daarom is het voor ons nu erg lastig jou bij je dier te laten zijn na een operatie. Wil je dit echt heel erg graag? Bel ons even voor overleg!
- Wil je een afspraak maken, of wil je voer of medicijnen komen halen? Bel ons! Als je ons belt, kunnen wij voer/medicijnen alvast voor je klaar leggen. We sturen je dan een betaalverzoek zodat je bij ons niet hoeft te pinnen. Het product wordt daarna buiten, rechts naast het pand, voor je klaargelegd. Dit vermindert de drukte in onze praktijk. Voor het maken van een afspraak hoef je natuurlijk helemaal niet langs te komen, dit is telefonisch zo geregeld.
Wat doen wij:
- Wij houden ons aan de adviezen van het RIVM. Dat betekent geen handen schudden, hoesten/niezen in onze elleboog, etc.
- Uiteraard betekent dit ook dat iedereen die bij ons werkt alleen komt werken als ze gezond zijn en geen klachten van neusverkoudheid/hoesten/verhoging hebben. We doen met man en macht ons best om ondanks deze strikte regels de bezetting op 100% te houden.
- We zijn een kleine praktijk met maar een paar man personeel. Mocht het ons niet lukken de bezetting op 100% te houden, dan zullen de openingstijden mogelijk aangepast moeten worden. Dit wordt gecommuniceerd via Facebook (like ons, dan komt zo’n bericht vanzelf voorbij in je nieuwsfeed!) en op ons antwoordapparaat. Ook als wij gesloten zijn, kun je doorverbonden worden met een dierenarts spreken voor spoedeisende zaken. Bel hiervoor gewoon ons normale telefoonnummer: 020 – 496 31 31.
- We desinfecteren meerdere keren per dag deurklinken, pinautomaat en andere oppervlaktes die veel aangeraakt worden.
- We plannen de afspraken ruimer, waardoor er minder mensen tegelijk in de wachtkamer hoeven te wachten. We vragen je om de normale consulttijd (15 minuten per afspraak) te respecteren!
- Bestelde medicijnen en voeding zetten we indien mogelijk buiten klaar, zodat je niet onze praktijk in hoeft te komen.
- We wassen onze handen na elke klant/patiënt waar we contact mee hebben gehad.
Met al deze maatregelen hebben wij er het volste vertrouwen in dat we veilig kunnen werken en dat het veilig is voor jullie om naar onze praktijk te komen. Mochten er vanuit de overheid en het RIVM nieuwe maatregelen aangekondigd worden, dan zullen we deze uiteraard opvolgen.
We wensen iedereen veel sterkte in deze bijzondere tijden!
Team Dierenarts Aan de Amstel
Maak nu jouw afspraak:
Bel ons op 020 – 496 31 31 of stuur een mail naar: info@dierenartsaandeamstel.nl